Saturday, September 24, 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

Selepas rempah aroma lazat yang dikeluarkan, tuangkan air panas ke dalam ia kira-kira sebagai banyak sebagai satu gelas dan kacau sehingga mendidih. Hanya selepas itu, masukkan tuna sudah seared dengan perap dan kacau-kacau sehingga sebati dan ikan akan bercampur dengan sekata. Masak sehingga Resep Ikan Tongkol Rica-Rica Kuah yang mengecut. Selepas itu, tuangkan segelas air panas dan menggunakan haba yang rendah semasa anda tutup kuali dengan api yang dengan penutup. Manakala kadang-kadang dalam Daftar jadi tidak untuk overcook ikan.

Semakin letih gusti dengan pelbagai pastri dan berbagai-bagai persediaan Snek lain lebih awal daripada cuti Idul Fitri? Terus terang walaupun teruja ia merasa setiap kali lihat satu cucian yang kek resipi yang belum telah dibicarakan sebelum, tetapi untuk mula membuat ia memerlukan usaha tambahan dan ketekunan yang seolah-olah berat keluar di tengah-tengah puasa yang saya lakukan.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Hujung minggu hari adalah jadi menyeronokkan untuk membuat kek, maka menurut saya dan hampir tidak mempunyai side dish untuk berbuka puasa tetapi kita tepat mempunyai berstoples-balang pastri yang akhirnya menjadi takjil menu apabila tiba dram. Sambil mengunyah setoples Resep Ikan Tongkol Rica-Rica kuih lidah kucing di hadapan televisyen, saya berfikir keras sampingan apa yang boleh saya laksanakan dengan cepat, mudah, lazat, dan hidangan sampingan juga harus kami dining waktu Sahur nanti.

No comments:

Post a Comment